Un tramvai a deraiat, joi seara, la Iasi, dar fara sa provoace pagube materiale sau sa raneasca pe cineva. Incidentul a avut loc dupa ce luni, un alt tramvai a provocat un accident grav, soldat cu un mort si cinci raniti grav.
Dupa primul accident, vatmanul Cristian Diaconu a fost retinut pentru ucidere din culpa si vatamare corporala grava. Intamplare sau nu, joi seara, cu putin timp inainte de deraierea celui de-al doilea tramvai, judecatorii au decis cercetarea vatmanului in stare de libertate.
La depoul de tramvaie din Iasi circula o poveste bizara despre tramvaiul mortii. Sub protectia anonimatului, colegii lui Diaconu sustin ca inainte de tragicul accident de luni, tramvaiul respectiv a mai ramas o data fara frane. Se afla in depou si pur si simplu a luat-o la vale, spargand imensele usi ale depoului. Ca si luni, si la primul incident s-au facut teste cu tramvaiul si, culmea! franele erau bune, la fel ca si la testele efectuate dupa accidentul mortal.
In cazul deraierii de joi seara, toti cei care au verificat ulterior cauzele incidentului de trafic au cazut de acord ca de vina nu este tramvaiul si nici vatmanul, ci doar infrastructura, adica sinele de fier, care sunt vechi si ar trebui schimbate. Angajatii firmei de transport local se feresc sa spuna mai multe, dar se declara alaturi de colegul lor, Cristian Diaconu, si sustin ca starea tehnica a parcului de tramvaie lasa de dorit.